مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد از برگزاری و اجرای طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاهای استان همزمان با سراسر کشور (ویژه ماه مبارک رمضان) به میزبانی دانشگاه متبوع خبرداد.

حجت الاسلام و المسلمین زارع ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: این طرح با هدف ارتقاء سطح علمی اساتید در مباحث دینی، فرهنگی و اخلاقی ویژه اساتید دانشگاه های یزد برگزار می گردد.

وی ادامه داد: این طرح در خصوص موضوعاتی همچون؛ تعلیم و تریبیت اسلامی و مباحثی پیرامون عقل و دین برگزار می شود.وی با بیان این مطلب که این طرح با حضور اساتید برجسته قم برگزار خواهد شد نقدفیلم و بازدید از خانه سالمندان و آسایشگاه معلولین و نیز برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را از دیگر برنامه های جنبی در این طرح عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار وب دا، دکتر سیدجلیل میرمحمدی ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد در مراسم افتتاحیه این مراسم اظهار کرد: سال گذشته شاهد برگزاری طرح ضیافت اندیشه ویژه دانشجویان بودیم که با فضل خدا امسال نیز با اجرای طرحی نو شاهد برپایی طرح ضایفت اندیشه ویژه اساتید به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هستیم.

وی ادامه داد: این طرح بایست در طول سال در دانشگاه ها اجراشود چراکه نیاز مبرم جامعه و دانشگاه در چنین مباحثی نهفته است.

وی در ادامه عرایضش ضمن اشاره به خطبه شعبانیه پیامبراکرم (ص) به فضیلت های ماه میهمانی خدا نیز اشاره کرد.

دکتر میرمحمدی ضمن تاکید بر اجرای طرح ضیافت اندیشه در دانشگاه ها تصریح کرد: دشمن با سرمایه گذاری بسیار عظیم که در میدان دارد فرزندان من و شما و همچنین فرزندان ملت عزیز را که به بدست شما اساتید سپرده شده است را از مسیر اخلاقی و اعتقادی منحرف می کند. کمااینکه هم اکنون نیز شاهد مواردی از این قبیل در جامعه هستیم. خوشبختانه دانشگاه های یزد به لحاظ جو معنوی ایمن تر از سایر دانشگاههای استان های دیگر کشور است.

وی ضمن تاکید بر بر ضرورت ارتباط بین دانشجو واستاد افزود: بایست محتوای این گونه طرح ها را تا حد توان افزایش داد تا نیاز اساتید و دانشجویان مرتفع گردد.

دکتر میرمحمدی در ادامه متذکرشد: توصیه می شود اساتید 5 دقیقه از وقت کلاس های درس خود را به مباحث اعتقلادی بپردازند تا گاها سوالات دانشجویان نیز در این بین پاسخ داده شود.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی یزد در پایان اظهار امیدواری کرد: در پایان این طرح بتوان اساتید به عنوان فرماندهانی در عرصه جنگ نرم دشمن موفق باشند و امید دشمنان را ناامید کنیم. شایان ذکر است؛ حجت الاسلام و المسلمین محمدیان ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها و عضو شورای انقلاب فرهنگی در مراسم افتتاحیه طرح "ضیافت اندیشه اساتید " با بیان این مطلب که ماه میهمانی خدا ضیافت الله است اظهارکرد: در این ما افراد بیشتر با خدای خود مانوس می شوند و ضیافتی در شان خدای متعال است.

وی عنوان داشت: از برکات مهمانی خداوند متعال طرح ضیافت اندیشه بود که خود ضیافت در ضیافت است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان تصریح کرد: این ضیافت آغازگر یک برنامه مستمر در دانشگاهها خواهد بود.

وی اظهارامیدواری کرد: امیدواریم آغاز دوره های دانش افزایی اساتید که از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی است با این ضیافت اندیشه برکت پیدا کند و مستمرا شاهد برپایی این گونه برنامه باشیم.

ریاست نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها با بیان این مطلب که این طرح به شکل مشارکتی و کارگاهی در بین اساتید برگزار خواهد شد گفت: انتظار می رود مباحث مطرح شده در این کارگاهها کاملا دو طرفه و مشارکتی پیش برود.

وی یادآورشد: از مهمترین اهداف اصلی "طرح ضیافت اندیشه" در دانشگاهها ایجاد فضای معنوی و محفل انس اساتید و همچنین ارتباط بین اساتید و همچنین آمادگی اساتید جهت ایفای نقش تربیتی در دانشگاه هااست.

وی افزود: از دیگر اهداف برپایی این طرح تقویت هویت دانشجو و آمادگی آنها برای ورود به فضای کارو ارتباطات اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین محمدیان بیان داشت: انتظار ما از اساتید شرکت کننده در این طرح؛ این است که علاوه بر فن تخصصی و تعلیم و تربیت برای تربیت و بعد تزکیه و همچنین ابعاد شخصیتی دانشجویان نیز تلاش کنند تا آینده دانشجو را به خوبی رقم بزنند.

وی توصیه کرد: فضای کلاس ها و گفت و گو ها به این سمت پیش برود تا گره هایی که در زمینه تربیت دانشجو یان وجود دارد حل شود.

گفتنی است؛ حجت لاسلام و والمسلمین متوسل مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد در گفت و گو با خبرنگار و ب دا در خصوص برپایی این طرح گفت: به دلیل استقبال بی نظیر دانشگاههای استان یزد در اسن طرح کارگاههای مختلفی در مراکز آموزش عالی همچون: 2 کارگاه در دانشگاه یزد؛ دو کارگاه در دانشگاه آزاد اسلامی واد یزد، دو کارگاه در دانشگاه آزاد واحد میبد و هم چنین دو کارگاه در دانشگاه پیام نور استان و دانشکده فنی شهید صدوقی برگزارمی شود.

وی با بیان اینکه غالب برنامه صبح ها از ساعت 9 لغایت 12 برگزار می شود ادامه داد: نمازجماعت و ارائه پیام های احکام، جزء خوانی در مساجد دانشگاهها و شب شعر نیزاز دیگر برنامه های این طرح طی 15 روز اول ماه مبارک رمضان است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا